Ala Cheff .Pepen Arifin

"TERIMA KASIH SUDAH MAMPIR DI BLOG ALA CHEF PEPEN ARIFIN.NET....JANGAN LUPA ISI COMMENT YA...TANK'S"

Kamis, 28 Juli 2011

19 Keistimewaan yg di berikan oleh ALLAH kpd Wanita (cewe wajib baca....)

langsung aja ke TKP

one :

do'a wanita lebih makbul dibanding do'a laki-laki karena sifat penyayang yang lebih kuat daripada laki-laki.. ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan hal tersebut,jawab Baginda : "Ibu lebih penyayang daripada bapak dan do'a orang penyayang tidak akan sia-sia"..

two :
Wanita yang sholeha (baik) itu lebih baik daripada SERIBU lelaki yang sholeh..

three :
Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya,derajatnya seperti orang yang senantiasa menangis karena takut Allah SWT.. Dan orang yang takut pada Allah SWT akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya..

four :
Barang siapa yang membawa hadiah (barang,makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya,maka pahalanya seperti bersedekah.. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak laki-laki.. maka,Barang siapa yang menyukai akan anak perempuan seolah-olah ia memerdekakan anak nabi Ismail as..

five :
Wanita yang ditinggal bersama anak-anaknya,akan tinggal bersama aku (Rasulullah SAW) di dalam Surga..

six :
Barang siapa yang mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua saudara perempuan,lalu dia bersikap ikhsan dalam pergaulan dengan mereka dengan penuh rasa taqwa serta bertanggung jawab,maka baginya adalah Surga..

seven :
Dari Aisyah ra "Barang siapa yang diuji dengan sesuatu dari anak-anak perempuannya lalu dia berbuat baik kepada mereka,maka mereka akan menjadi penghalang baginya api neraka"..

eight :
Surga itu di bawah telapak kaki ibu..

nine :
Apabila memanggilmu dua orang ibu bapakmu,maka jawablah panggilan ibumu terlebih dahulu..

ten :
Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbukalah pintu-pintu Surga.. Masuklah darimanapun pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab..

eleven :
Wanita yang taat pada suaminya, semua ikan-ikan dilaut, burung diudara, malaikat dilangit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama dia taat kepada suaminya dan rekannya (serta menjaga sembahyang dan puasanya)..

twelve :
Perempuan apabila sembahyang lima waktu,puasa di bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat kepada suaminya, masuklah dia dari pintu Surga mana saja yang dia kehendaki..

thirteen :
tiap perempuan yang menolong suaminya akan urusan agama, maka Allah SWT memasukan ia kedalam surga lebih dahulu daripada suaminya (10000 tahun)..

fourteen :
Apabila seorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristigfarlah para makaikat untuknya. Allah SWT mencatatakan baginya setiap hari dengan 1000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1000 kejahatan ..

fifteen :
Apabila seorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah SWT...

sixteen :
Apabila seorang perempuan melahirkan anak, keluarlah ia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkan...

seventeen :
Apabila telah lahir (anak ) lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan dari susunya diberi satu kebajikan...

eighteen :
Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah SWT..

nineteen :
Aisyah ra berkata " Aku bertanya pada Rasulullah SAW, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita??" Jawab Baginda "suaminya".. "siapa pula berhak terhadap lelaki??" Jawab Baginda "ibunya"..

BERBAHAGIALAH MENJADI SEORANG WANITA YANG DIBERIKAN KEISTIMEWAAN OLEH ALLAH SWT ^^

Tidak ada komentar:

Posting Komentar